14 noviembre 2011

Planeación urbana desde el automóvil.



“When approaching the subject of urban transport there is a danger of starting off with preconceived ideas and unconscious value judgments. Anyone concerned with subject will have had years of personal experience as a user of urban transport; he will have acquired his own angle or viewpoint which, if not recognized, may lead to a biased analysis assessment of the problem.

Most of the professionally responsible for urban transport are car owners and drive to their offices every day. The most powerful transport authorities are usually highway engineering departments occupying premises provided with free parking space to which most of the senior staff commute by car. The senior managers of the public transport companies are more likely to arrive by car than by any one of their buses. And one of the first tasks of a team of consultants engaged to undertake and urban transport study is to acquire a fleet of private cars. It is beyond dispute that most important decisions affecting urban transport are made by people whose personal viewpoint of the problem is largely behind the wheel of a car."

Thomson (1977, 15) Citado por Donald Shoup en The High Cost of Free Parking (2010:537)

["Al acercarse el tema del transporte urbano, existe el peligro de comenzar con ideas preconcebidas y con juicios de valor inconscientes. Cualquier persona preocupada con el tema ha tenido años de experiencia personal como usuario del transporte urbano; ha adquirido su propio ángulo o punto de vista que, si no se reconoce, puede conducir a una evaluación parcial en el análisis del problema.

La mayoría de los profesionales responsables de los transportes urbanos son dueños de coche y conducen a sus oficinas todos los días. Las autoridades de transporte más importantes suelen ser los departamentos ingeniería  de carreteras que disponen de un espacio de aparcamiento gratuito para que la mayoría de los altos funcionarios viajen en coche. Los directivos de las empresas de transporte público es más probable que lleguen en coche a que por cualquiera sus autobuses. Y una de las primeras tareas de un equipo de consultores contratados para llevar a cabo o elaborar un estudio del transporte urbano es la adquisición de una flota de vehículos privados. Es indudable que las decisiones más importantes que afectan al transporte urbano son hechas por personas cuyo punto de vista del problema está en gran parte detrás del volante de un coche. "]

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